vrijdag 13 maart 2015

L'aiguille-en-fete


 Een prachtige tentoonstelling duizenden steekjes

En dan wou ik zeker Nathalie Meance zien , dé ontwerpster van de Mysterie in Quiltmania 2015.
Ik was toen pas begonnen met de trapunto. en wou haar mijn block laten zien. Ze verzekerde me dat ik het heel goed deed, en het fronsen zou verdwijnen later bij het quilten. op de achtergrond zie je die van haar hangen.
Haar volgende block heb ik ook gezien. Deze ging bij de stand van Quiltmania. Maar ik wil dit hier niet laten zien tot iedereen de Quiltmania in haar bus heeft, anders is het Mysterie voor de tweede block verklapt...Bij Nathalie kocht ik ook een paar van haar leuke tasjes.

 Nog iemand van mijn favorietjes is Cecile Franconie. Ze ontwerpt ongelofelijke leuke tasjes en smukt ze op met allerlei geborduurde bloemen in zijden lintjes en allerlei borduurdraadjes. Ik heb er een paar leuke pakketjes  gekocht.
 Eigenlijk mocht je geen foto's nemen op deze beurs...DH kreeg ambrass met een Française... vandaar dat ik er ook geen opzet. ik had eigenlijk ook mijn aandacht nodig voor al het moois dat er te zien was. Dat haken en breien erg in is kon je zien aan de vele mooie standjes met de prachtigste truien en haakwerkjes.
Nog een paar bekende mensen tegen gekomen. Waaronder Kristel Salgarollo die met haar techniek Tunisch haken veel succes kende. Haar boek is echt de moeite.
Na zes uur te hebben rondgeslenterd was het tijd om de metro te nemen richting  ons appartement...
Even verfrissen en dan naar een leuk restaurantje. De vriend van DH had ons verzekerd daar de beste chocomousse van heel Parijs te vinden.
Lekker gegeten... nog een dessertje? mm ik heb wel zin in créme brûlée... Deux créme brûlée svp?
Zalig...terug op stap... moesten wij daar geen chocomousse eten? Helemaal vergeten!
 Op zaterdag metro richting Sacre coeur. In deze buurt zijn enkele grote stoffenzaken. vier verdiepingen hoog...







In deze winkel mocht je ook geen foto's nemen .Het leuke in tissus Reine was dat de stoffen werden uitgestald op mini-mannequin poppen... je kon er mini bruidjes zien, Chanell pakjes, rokken broeken bloesjes Op elke tafel stond een pop aangekleed en de bijpassende gebruikte stoffen lagen daarbij. Patroontje voor een jurkje heb ik meegebracht,

En dan Frou frou, deze winkel stond ook op de beurs...duizenden knopen, lintjes....


 In de metro ...Antwerpen is nooit ver weg, grappig!


Parijs zonder de Eifeltoren te zien dat kan niet hé?


best een leuke beurs, fijn weekend!
Carine

4 opmerkingen:

  1. Piep hey zus heerlijk om met jou door parijs te zwerven, leuk blogje
    Knufje mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Carine,
    Wat een fijn verslagje! Wel grappig van de vergeten chocomousse:)
    In de knoopjeszaak zou ik wel eens willen rondkijken!
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo te kunnen rondneuzen en prachtige dingen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. christiane van nuland17 maart 2015 om 08:40

    Carine , dit was genieten , ik ben in gedachten jou gevolgd in Parijs!!trouwens ,je blog is méér dan in orde hoor! Ik zal verder nog wel iets zetten .. ik geniet van al die mooie dingen en stel mij een beetje voor dat ik nog in jouw les zit !!!doe zo verder !!!!

    BeantwoordenVerwijderen