zondag 10 juni 2012

meikevers

Dit jaar hebben we weer enkele van onze zeldzame meikevers op bezoek gehad.Frodo ligt hier op de loer...
En Tito vindt het allemaal wel wat raar.
De poezen hadden er plezier in en speelden er mee. Hier liggen ze lui te wezen maar die beestjes hebben het hard te verduren gehad. Mijn dochter heefttwee meikevers mee naar de school genomen om aan haar stage kindjes te laten zien. Ze hadden zo'n meikever nog nooit gezien, dachten dat het een tor was of een mestkever...
Op de beukenhaag tussen ons en de buren daar vinden we er elk jaar meikevers.
s 'Avonds als het licht aan was in mijn veranda dan vlogen ze soms tegen mijn venster aan.
Rare beestjes bijzonder zeldzaam en alleen in de meimaand te zien.

Mijn tuintje krijgt wat kleur, de planten doen het goed. Hier zie je een bloem van de pioen. Dat vind ik een hele mooie bloem.
Mijn klimhortensia doet het ook heel goed daar in dat hoekje.
Buxushaagje is bijgeknipt...

groetjes Carine

1 opmerking:

  1. piep
    hey vlekje

    hier onze poezebeesten ook al gespeeld met de kevers
    hebber twee terug in de haagbeuk gezet

    jouw tuintje staat er mooi bij meid

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen