zaterdag 23 augustus 2014

Het lijkt wel herfst in mijn tuin.

Ik heb vakantie en wat doe je dan? Eens rondwandelen met mijn fototoestel in mijn eigen tuin... Een tijdje geleden heeft mijn zoon vier pompoenplanten gezet  in onze groenafval composthoop in een hoek van onze kippenren.


 Enkele weken later zit ik met een paar heuse planten die een paar serieuze pompoenen hebben geproduceerd.
 Prachtige bloemen zijn dat. Ik maak een mapje op mijn computertje met diertjes en bloemen speciaal  om ooit eens uit te werken met naald en draad.

 Het zijn reuze pompoenen, ze zijn verstrengeld in mijn notenboom, het lijkt daar wel een mini oerwoud.

 Zie, ze groeien bijna tegen mijn oude fiets! Deze fiets is van het jaar 1945 en was ooit van de moeder van mijn buurman. Na de oorlog is deze fiets nieuw gekocht. Als 16 jarige heb ik daarmee rondgereden, naar de chiro en met de vriendinnen die er ook zo een hadden, fring in de busse, voor wie geen West-Vlaams verstaat remmen langs achter, nen torpedo noemden wij dat ook... echt raar om daar mee te rijden. En mijn oude fiets is onlangs in mijn tuin aangekomen. Ik wil die eigenlijk weer opknappen of wie weet krijgt hij een gehaakt frakske.
 En ons twee kippen die zijn een beetje stout want die pikken de bladeren kapot.

 Dan zijn er nog de druiven die ook bijna klaar zijn om te smullen.



De eekhoorn die zal dit jaar zijn buikje kunnen vullen. De boom hangt vol, als het dit jaar geen harde winter zal zijn???

 
Ik probeer foto's te nemen van hommels die op en in de bloemen kruipen maar het lukt me niet goed, die beestjes zijn zo snel en ijverig in de weer.
Fijn weekend iedereen, en aan de studenten veel succes met de herexamens.
Carine


3 opmerkingen:

  1. Hele mooie tuin! Veel werk en toch genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep , dat heeft den Bart goed gedaan, en mooie foto s zusje, en van die pompoenen kan je een aarsig soepje koken knuf je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Carine,
    wat een mooie pompoenen. Ik zie ze heel graag. Ze hebben zo'n leuke vormen en mooie kleuren. Ik heb ze inmiddels ook al in de tuin... maar ze komen uit de winkel.(ik kon er niet aan weerstaan)
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen