zaterdag 13 mei 2017

Meiklokjes en aardbeien

We zijn al halfweg mei .... de tijd vliegt weer!
Ik woon al bijna 31 jaar in dit huis hier en jaren een poging gedaan vooraleer de meiklokjes in mijn tuin wilden groeien. Wat was dat erg voor een meilklokjes fan. Er zaten er zelfs in mijn trouwboeket.
Tot Maria mij uit de nood hielp en aan een grote schop aarde met meiklokjes hielp. En sedert dien willen de klokjes toch bij mij groeien.

In het wild tegen de boom tussen andere plantjes nu heb ik er geen vat meer op ze groeien door de draad tot een stuk bij de buren.
Mijn buurman zaliger bracht me steeds een boeketje, wij noemden hem de tuinkabouter, zijn tuintje lag er steeds piekfijn bij, dat kan je van mijn tuin niet zeggen, sedert mijn rugoperatie... zit liever aan de lapjes... en hij zei er steevast bij: le premier mai on offre des muguets. We missen hem...


Naast meiklokjes zijn er voor mij in de meimaand AARDBEIEN, mmmm ik hou van ze. 
En natuurlijk op en top de Belgische!
Ik eet ze niet alleen graag op....
Ze zitten in mijn verzameling stump. Deze foto is niet goed hij werd door de kader heen genomen.
Ik vind ze leuk in stofjes... ik probeer ze te haken?
Ik heb een mooie aardbei geborduurd en ik wil en er een tasje mee maken.
Voor de binnenkant koos ik een doorschijnende plastieken stukje anders was mijn mooie aardbeienstof verdwenen en nu kan je ook direct zien wat in het zijtasje bewaard wordt. 
Nog een aardbei op de zomerversie van onze pompoenschort.


Deze week waren weer mooie werkjes te zien.
Liliane leert quilten .... zucht!
Lydia vond dit in de oude kast! Kennen jullie deze nog?
Weer enkele dozen klaar! Geweldig iedereen heeft er zijn finisching tutch aan gegeven! Geen een is dezelfde! 
Mooie boorden van Patricia.
Eentje van Simonne,


Deze hierboven is ook van Patricia, een patroon uit een boek van onze Italiaanse vrienden.
Het randje van Anny, die deze week na de les ongelukkig ten val kwam met haar fiets. Langs deze een spoedig herstel Anny, we duimen op snel beterschap, hou de moed erin! Dikke knuffel van ons allemaal!



Wauw, ik leg even een pauze in... we kijken naar het songfestival en ons Blanche is aan de beurt!
Goed gedaan super ik ben fan!
 Ok nu verder blogje afwerken!


Morgen Moederdag zeker in West Vlaanderen, ik was een beetje onderste boven van het bericht dat een school in het Brusselse het maken van Moederdag cadeautjes gaat afschaffen... weer een van onze tradities weg ofwat?    Dit kan niet!  

Ik kreeg dit weekend een paar verrassingen, dat vertel ik later nog wel... maar hier zie je dat moekes in Nederland wel erg gewaardeerd worden.

Zelfs in het toilet. Hoe graaf is dit?

Rest mij nog een dikke knuffel voor alle mama's en een hele fijne zondag!Voor iedereen een dikke bos bloemen!

Groetjes Carine 
en nu duimen voor Blanche de puntentelling gaat zo beginnen, Ik ben benieuwd!
























2 opmerkingen:

  1. Mooie en veel meiklokjes heb je. En die aardbeien projecten dien me denken aan een christmas in july waar we met ons clubje een kadootje voor elkaar gingen maken, iets met aardbeien. Ik maakte een doosje met cathedral Windows techniek op het deksel met aardbeien stofje. Was zo leuk om te zien wat iedereen bedacht en gemaakt had.
    Fijne moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke mooie blog met lekkere geurtjes en kleurtjes en smaakjes!
    en vooral weeral prachtige handwerkstukjes van onze cursisten en de juf!sonja

    BeantwoordenVerwijderen