zaterdag 10 december 2011

Mooi Kerstquilt van Lynette Anderson gemaakt door Hilda.

Dit is een patroon van enkele jaren terug.Jullie herkennen dit vast. Martine heeft dit als eerste gemaakt.
Maar de prachtige tekeningen blijven heel mooi. Hilda is er dit jaar aan begonnen, Ze heeft een goede smaak om de verschillende stoffen tot een mooi geheel in elkaar te laten vloeien. Hilda appliqueert met de hand de festonsteek over de tekeningen die werden bevestigd met vliesofix en het strijkijzer.
Deze drie statige pinguin's komen uit de nieuwste kerst stoffen collectie. Bij naald en draad kan je ze in het grijs vinden en nog in een beige versie.

Het was een tijdje geleden dat Hilda nog aan patchwork had gedaan. Daarom wou ze eerst de techniek eens opfrissen en is ze begonnen met dit leuke sneeuwmannetje. Hier zie je het quiltje klaar om gequilt te worden.

Ondertussen heeft ze mij het quiltje al laten zien na het quilten. Toen had ik jammer genoeg mijn fototoestel niet bij maar ik kan jullie verzekeren dat het prachtig is geworden. Ik wil het zo bij mij hangen, Jullie niet?
fijne zaterdag
Carine en groetjes van Sonja

3 opmerkingen:

  1. piep

    wat een mooie werkjes, prachtig hoor,

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Erna, ik heb een bezoekje gebracht op je blogjes. Ik was verrast met je huisjes thema. Heb je er weet van dat wij een wedstrijd hebben uitgeschreven met als thema; "Je huis een thuis" misschien wel iets om mee te doen met jou huisjes quiltjes?? De quilt moet af zijn eind mei 2013
    groetjes Carine
    PS bedankt voor je leuke reacties

    BeantwoordenVerwijderen