zondag 30 september 2012

Zie die dieven eens.

Enkele dagen eerder had ik reeds laten zien hoe mijn tuintje eruit zag voordat hij door allerlei diertjes werd beroofd, ondertussen, ik denk een halve dag later was het zover en hebben de vogels al mijn lekkere   druiven en mijn frambozen opgegeten.
Nu zijn al enkele weken de eekhoorns goed huishouding in mijn notenboom aan het regelen.
Met drie vier zitten ze noten te eten en te pikken.
Ik krijg de kans niet om ze zelf te rapen. Ze kunnen er pas uitvallen als de groene bolster opengesprongen is.
Maar de eekhoorns denken er anders over.
Zelfs de eksters zitten erin en maken de noten kapot. Ik vind in het gras noten met een gaatje in zoals van een specht, maar dan zonder noot erin.
amaai, ik denk dat het een eekhoornplaag wordt, die zijn dus niet meer bang hé van de mensen.
En dan zijn er de vossen, die eten mijn kippen op. plezant hé!
Ik heb een helper, de rosse poes van de buren, Ork, die waakt onder de notenboom en zou graag een eekhoorn pakken.
groetjes Carine


Ps. Een fijne week aan de zee voor mijn patchworkgroepje ik kom jullie woensdag bezoeken samen met Miranda en Josepha  en  we brengen  iets lekkers mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten