maandag 1 oktober 2012

donderdag pompoentjes maken of leren appliqueren met de naaimachine

Donderdag 4 oktober zullen we pompoentjes knutselen, het is stillaan tijd want Halloween komt eraan. Het voorbeeld staat in de winkel.

En eindelijk is mijn voorbeeld voor de les old America klaar. (Dat is de benaming van het gehaakte vierkantje - tegenwoordig noemen ze het ook Granny. Omdat ons grootmoeders dat toen ook al konden haken vermoed ik???)


Het mijne is het groen rode, maar vlijtige Rose-Mary heeft het in het blauw groen gemaakt.
Iedereen is er zot van; Oma's maken het voor de kleinkindjes.Wel een leuk ideetje voor Sinterklaas of de Kerstman. Bij mij zitten mijn bolletjes haakkatoen erin voor 't moment.

Het voorbeeld tasje voor de les nr 8; tasjes met een gehaakt randje is ook klaar.



Ik heb er al een scharenversieringetje bij verzonnen en ik wil er nog een speldenkussentje en een naaldenetuittje bij maar ik zal me moeten haasten...Zo wordt het een schattig geheel om onze liefste handwerkspulletjes in te steken.
Maar je kan het ook gebruiken voor make-up spulletjes en juweeltjes in op te bergen, niet?
Ziezo, nu zie je waar ik de laatste tijd mee bezig was.

Mijn bom van Lynette daar  hangt het middenstuk in elkaar. Nu nog vlijtig terug starten met de buitenste rand vriendschapsblokjes. Maar dat laat ik een volgende keer zien.
En morgen dan ben ik bij naald en draad,woensdag naar de zee, op bezoek bij de patchworkvriendinnen. Met een grote doos Leonidas. Dus even geen berichtjes. Tot donderdag met nieuws van de zeequiltsters en zeekantklosters.
Groetjes Carine

2 opmerkingen:

  1. piep, mooi, mooier , mooist,
    jij bent flink bezig geweest juf,
    je grannytasje is een snoepje

    veel plezier aan zee
    en doe ze daar de groeten

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier aan de zee! Ik kijk uit naar het tasje op donderdag 18/10!!!

    BeantwoordenVerwijderen