dinsdag 30 oktober 2012

Mijn eerste give-away!

Tadaa hier gaan we dan.
Ik zie dat er ondertussen bijna 25 600 bezoekers zijn.
Ik kreeg van Sonja een paar stofjes maar ik wou er een persoonlijk toetsje aangeven, vandaar dat er een beetje tijd is overheen gegaan.Ik heb er een tasje uitgemaakt. En dan was mijn lintje voor het strikje te breed...
Maar nu is het naar mijn zin.

En...er is niet één maar er zijn twee cadeautjes te winnen.

Ten eerste voor onze handwerksters die meedingen;
De nieuwste folder van DMC met 24 modelletjes in kruissteek uitgewerkt met...
De nieuwste gouddraad van de Diamant collectie en...
een washandje waar je op kan borduren, zo kan je direct aan de slag om de nieuwe draad uit te testen.

Ten tweede voor onze patchworksters die meedingen;
Twee stukjes stof in de herfstsfeer
Een klein tasje om spulletjes in op te bergen in dezelfde stofjes uitgewerkt.
en een aantal knoopjes eveneens in de herfstsfeer.



Wat moet je doen om kans te maken?

1. Stuur ons gezellig een reactie en vertel hoe je besmet raakte met het naald en draad virus.
   Schrijf er ineens bij of je gaat voor het handwerkpakketje of voor het herfstpakketje.
2. Ben je volger dan heb je zelfs ineens een kans erbij.

Ik ben benieuwd. Laten we afspreken dat de uiterste datum van meedoen 14 november is.
We zullen dan uit alle fans van mijn blog twee namen loten.

Veel succes Carine                               sponsored door Sonja by naald en draad Schoten

14 opmerkingen:

  1. piep
    dag vlekje

    Leuk, wat een mooie give away, en voor elk wat wils,

    Ik ga heel grag voor het herfstpakketje,
    mooi zeg.

    Hoe ik bemet raakte....

    Ik kwam met een vriendin in de winkel vn Naald en Draad en zag daar een cursuslijst....waarop lessen patchwork stonden....

    en dan ontmoette ik de juf...en dat was "klik"
    en ja een levensvreugde virus besmette me,
    met heeeel veel plezier

    Veel succes aan alle deelnemers

    en vlekje en Naald en Draad bedankt voor het organiseren

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mieke, je bent één, laat staan de beste reactie geefster van onze naald en draad blog.veel succes en bedankt voor je reactie op deze give away.
      vlek Carine

      Verwijderen
  2. Ik zou ook graag voor het herfstpakketje gaan :) Ongeveer 3 of is het al 4 jaar geleden, kwam ik in de winkel voor DMC-draad. Ik zag toen een hele groep vrouwen lekker zitten kwebbelen achterin en ze deden patchwork. Eigenlijk wilde ik het altijd al leren, dus vroeg ik onmiddellijk wat meer uitleg. Als ik maar geen naaimachine moest gebruiken, want dat doe ik niet graag. Ik doe graag handwerk, minder graag machinewerk :) Ik startte toen met het befaamde kussen en was nog nooit zo snel verslaafd aan iets... het gaat sindsdien van kwaad naar erger met me :) Ik ben een gelukkige verslaafde met veel leuke quiltvriendinnen en ik leer nog elke les nieuwe dingen. Bedankt daarvoor Carine! en bedankt Sonja voor je sponsoring! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er was eens ergens heel lang geleden een handwerkwinkel in Wijnegem "Naald en Draad". Op aanraden van een schoonzus van mij ben ik daar terechtgekomen en blijven hangen ook. Toen was Sonja nog heel piepjong en vriendelijk, en zo is ze altijd gebleven. In die tijd volgde ik handwerklessen bij Carine. Schaduwborduren, Hardanger, Perzisch Ajour, Richelieu, Blackwork enz. Zo leerde Carine mij ook een Magic Pillow maken, maar het is niet bij ééntje gebleven, het zullen er in totaal een stuk of acht geworden zijn. Toen de winkel enkele jaren geleden naar Schoten verhuisde was dat voor mij heel goed omdat ik in Schoten woon. Op aanraden van een vakantievriendin ben ik begonnen met patchwork. Zij had mij verwittigd dat eens je eraan begint het een verslaving wordt. Om eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ze gelijk heeft. Met de goede hulp en uitleg van Carine heb ik mijn eerste quilt voor mijn schattige kleindochter Mia (4j5m)bijna klaar. De tweede quilt,eentje voor mijn kleinzoon Fil (1j4m) ligt klaar geknipt.
    Verder ben ik momenteel bezig met Bargello en kruissteek heb ik altijd wel ergens liggen.
    Zo dat is mijn verhaal en ik hoop nog vele jaren bij Naald en Draad terecht te kunnen samen met al die andere lieve cursisten en vriendinnen.
    Bedankt Sonja en Carine voor die leuke avonden.
    Groetjes
    Lydia
    Oh ja,als ik zou winnen dan graag het herfstpakketje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ongeveer 18 jaar geleden besmet met het patchworkvirus.
    Na een beginnerscursus ben ik altijd maar verder beginnen doen. Elke keer zag ik iets en begon ik eraan. Ondertussen is er ook zijdelint borduren bij. Dit combineer ik graag met mijn patchwork. Het is een echte verslaving die soms voor veel onrust in mijn hoofd zorgt. Maar ik hou van mijn verslaving!!!
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben in 2009 komen kijken naar een tentoonstelling en wij vonden dat zo mooi dat ik mij heb ingeschreven met mijn dochter peggy voor een curcus stump ,nadien ook allerhande verschillende handwerktechnieken uitgeprobeerd .En sinsdien heeft het mij te pakken gekregen om allerhande handwerken te maken , en nu ook voor kleine pachwork werkjes .
    dus nu wil ik meedingen voor het herfstpakket .
    groetjes jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben al 4 jaar bij naald en draad, en vindt het geweldig om samen met andere vrouwen te naaien.
    Ik ben gehoorgestoord en toch krijg ik veel hulp van andere vrouwen ,Dank daarvoor.
    Ik heb veel geleerd en ervaring op gedaan Dank zei Karin,dank daarvoor.
    Ik heb stump en mallorquin geleerd en ben nu bezich met een cursus pachtwork ,dit vindt ik heel plezant
    Karin kan mij dan ook alles goed uitgeleggen met veel geduldig .Ook een bedank je voor Sonja
    Groetjes peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee jaar geleden ben ik terecht gekomen bij naald en draad om mijn oude beer te herstellen.
    Ik had gehoord dat ze daar wel een geschikt stofje zouden hebben.
    Eenmaal in de winkel kon ik mijn ogen niet geloven zoveel mooi stofjes.
    Toen vertelde Sonja dat er verschillende cursussen werden gegeven achteraan in de winkel,
    van beren maken tot patchwork en zoveel meer.
    Ik heb toen geen moment getwijfeld en heb mij ingeschreven voor een cursus beren maken en tevens ingeschreven voor een cursus patchwork .
    Eenmaal begonnen met de eerste stapjes ( het kussen) is het bij mij beginnen kriebelen en die kriebeltjes zijn ook overgegaan op mijn dochter en vriendin .
    Samen hebben nu al verschillende cursussen gevolgd en hopen er nog vele te kunnen bijwonen.
    Karin bedankt voor de uitleg en het geduld.
    Sonja bedankt voor de goed raad die we krijgen als we weer eens binnenspringen met een probleem.

    groetjes anne-marie laenen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps iets vergeten ik zou graag gaan voor het herftpakketje.
      groetjes a-m

      Verwijderen
  8. Dank zij mijn vriendin Anne-Marie Laenen heb ik het Quilten en patchwork leren kennen en ben ik ook terug begonnen met handwerken en heb ik jullie mooie winkel leren kennen waar ik graag verdwaal tussen de mooie stofjes enz...
    Leergierig als we zijn genieten we van de cursussen die we volgen :-)ik vind het super gezellig samen creatief bezig te zijn.
    Bedankt Karin en Sonja, jullie staan altijd klaar met raad en advies.
    groetjes Christiane Lazeroms - Ongena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hola ik ben ook vergeten te vermelden dat moest ik het geluk hebben bij de winnaars te zijn, het liefst zou gaan voor het herfstpakketje
      Groetjes Christiane

      Verwijderen
  9. Juist twee jaar geleden is mijn schoonmama gestorven.
    Een aantal maanden voor ze stierf wilde ze nog een héle mooie quilt maken die ze dan aan de familie wilde geven als een soort van troostquilt, dat als we verdrietig zijn er lekker gezellig knus kunnen in gaan zitten. ( ze was zeer gepassioneerd met quilten bezig). Ze dacht deze nog af te kunnen hebben voor ze stierf, maar helaas had ze de toplaag van de quilt zelfs nog niet afgekregen.
    Zo heb ik met mijn mama (Anne-Marie Laenen) , mijn oma en mijn schoonzusje besloten zelf aan de start te gaan en deze mooie quilt zelf af te maken.
    We wilde hem af hebben voor op de begrafenis en dit is ons allen gelukt. Op deze manier heb ik onder vonden dat quilten heel erg rustgevend is en wel heel leuk is om als hobby te hebben. Niet lang daarna heb ik met mijn mama een beginners quiltcursus komen volgen bij Naald en Draad. En door dat gedaan te hebben, heb ik ondertussen al vele quiltjes gemaakt, en ook al een leuke stitcherycursus gevolgd.

    Hierdoor zijn mijn kriebeltjes als maar meer gaan kriebelen en kom ik toch regelmatig langs om te zien of er weer leuke dingetjes zijn binnengekomen.
    Ik vind het altijd zo gezellig bij jullie in de winkel en worden altijd zo goed voort geholpen met al onze vragen.
    Hierbij wil ik heel te team van naald en draad bedanken!!!

    Groetjes Isabelle Hantson

    (Hierbij graag het herfstpakketje)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na zowat al die reacties hierboven gelezen te hebben voel ik me toch maar klein in die grote wereld van Naald en Draad. Toch wil ik, ookal ben ik zelf geen quilter of dergelijke, even vertellen hoe ik hiermee in contact ben gekomen.

    In de zomer van 2011 mocht ik mij het vriendje beginnen noemen van het mooiste meisje op aarde! Na een tijdje mocht ik dan ook de mama en papa van dat meisje ontmoeten. En wat bleek? Haar mama was een gepassioneerd handwerkster! Door af en toe wat nieuwsgierig te zijn naar haar nieuwe werkjes, leerde ik al vlug de termen ‘quilten’ en ‘patchwork'. Hier had ik nog nooit van gehoord! Na een tijdje besefte ik: al die handwerkjes zijn ware kunstwerkjes!

    Soms kwam ik ’s avonds binnengewandeld en kwam ik terecht in een veranda vol dametjes die vol vreugde en plezier aan het naaien waren! Wat was dat plezant om te zien! Toen werd mij gezegd: kijk zeker eens op deze blog! Wat ik dus deed… en nog altijd doe!

    Op den duur mocht ik dan ook eens de winkel Naald en Draad in Schoten komen ontdekken. Ik kon me meteen voorstellen: dit is een waar paradijs voor mensen die van handwerk houden!

    Anderhalf jaar verder, heb ikzelf ook een interesse ontwikkeld voor quiltjes en andere handwerkjes. Ik vind het nu ook plezant om hieromtrent mee nieuwe dingetjes te ontdekken en te kijken naar ideeën die worden uitgewerkt tot kunstwerkjes. Ik heb al veel mooie dingen gezien, maar het quiltje dat speciaal door mijn vriendinnetje is gemaakt is toch het mooist! ;)

    Nog veel succes met alles wat je doet Carine! Ik hoop je nog veel mooie dingen te zien maken! Ik zal het zeker volgen, op deze blog!

    Jasper

    BeantwoordenVerwijderen