maandag 19 januari 2015

Op bezoek bij de stoffengroothandel in Nederland

Zondag organiseerde mijn favoriete stoffen groothandel een open house met verschillende workshops waarvoor wij, Gilberte en ik waren ingeschreven.
DH had mijn Tom Tommeke geprogrammeerd en zo wisten we meteen dat de rit zo'n 1,5 uur rijden was.
Om 9 uur waren we al aan het bollen met mijn Diesel en kwamen we ruim op tijd aan.
Om 11 uur afspraak met Kristel Salgarollo voor een speciale techniek.
Kristel is één van onze eigenste designers,  met veel enthousiasme kan ze de mensen boeien en met heel veel passie vertelt ze over haar boeken, en nieuwe stoffencollecties.
De tijd was zo om.
's Middags kon je een broodje krijgen en een erwtensoepje of tomatensoep. en werd er gezellig gekletst met mede winkeliers en lesgeefsters. Dames ontmoet uit de buurt van Amsterdam, fijne kennismaking.

En daarna het hoogtepunt van de dag...
ontmoeting en workshop met Edyta Sitar.
Deze grote dame ontwerpt stoffen voor Moda en toverde de ene na de andere quilt te voorschijn,
IK had ze al ontmoet in september 2014 in Saint Marie aux Mines en een jaar of vier geleden was ze daar voor het eerst.
Ze gaf een hoop tips en voorbeelden om quilts te maken. Zelf werkt ze machinaal, en ze heeft een eigen stijl opgebouwd met bladeren, bloemen en vogeltjes.
Veel te veel om hier op te  noemen. Maar wees gerust er komen er aan bod op de cursuslijst en dan kunnen we ons machientje laten werken of voor wie wil het kan natuurlijk met de hand.


Met een hoofd vol inspiratie een paar boeken en enkele rollen stof keerden we terug naar België
in de gietende regen, vind ik niet zo leuk. Gelukkig moest ik niet alleen rijden, het is toch een heel eind. Maar het was de moeite waard, nietwaar Gilberte? 

Fijne week en misschien tot donderdag voor de start van een oude techniek in een nieuw kleedje. 
Trapunto,
Groetjes Carine



2 opmerkingen: