maandag 20 april 2015

en we snoepen verder...

Marit van het textielfabriekje  die stuurde me naar wereldwijven handwerklab...
leek me interessant! Maar onderweg kwam ik nog een naaimachine winkel tegen waar er net een demonstratie aan de  gang was van een Brother cutter machine. Interessant om te zien. Wil ik ook nog wel eens aanschaffen... de  snijmachine snijdt voor u te appliqueren mallen uit. er zitten een hele hoop tekeningen in geprogrammeerd maar je kan er ook zelf tekeningen mee inscannen, vergroten, verkleinen, 

en toen kwam ik nog een leuke winkel tegen waar je leuke T shirts kon laten maken. een vriendin van mij was net oma geworden... ik kon het niet laten.

Ik pas
vandaag
op Oma


leuk hé?

dan verder naar het handwerklab, een unieke winkel en atelier in een monumentaal pand in het centrum van Dordrecht. Een harde kern van minstens 25 vrouwen met verschillende etnische achtergronden vormt samen een multiculturele handwerkgroep. Onder aansturing van een vormgever komen handwerkers in het atelier bij elkaar om te breien, haken en borduren. Deze technieken, kostbare materialen en een eigen handschrift vormen de basis van de basis van de  huiscollectie woonkussens.
Ik had een gesprek met de dame achter het verhaal, De moeite en wil je een speciaal kussen, je kan er met al je wensen terecht.


Overal liggen breiwerkjes, borduurwerkjes, stoffen wol ... en er wordt op bestelling de  mooiste kussens voor u gemaakt.

www.wereldwijven.info

Onze tocht ging verder, en we kwamen nog tal van leuke winkels en restaurantjes tegen... als je bij deze oma binnenging kon je lekker ouderwetse gerechtjes proeven?
 En daar recht tegenover het restaurantje, dat moet mijn vriendinnetje Rita zien in Tenerife
een leuke cadeauwinkel.

en nu nog een lange wandeling richting hotel en morgen nog naar de volgende verrassing.

fijne week!
groetjes Carine


3 opmerkingen:

  1. je hebt al vele mooie winkeltjes gezien en ook mooie uitzichten ik vind het leuk om te zien waar je weer terecht komt groetjes van anita de maeyer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai Carine, dat is een toffe reis!!!!! xlinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Carine, nog niet gedacht aan het uitgeven van een soort reisgids met adresjes en beschrijvingen van al die leuke winkeltjes die je afgelopen jaar hebt bezocht met DH? Ik ben je eerste klant. groetjes. Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen