vrijdag 6 mei 2016

oei oei, Wat nu help?

Wat vliegt de tijd, ik kan niet volgen... word ik oud?

Druk druk druk, maar ook een leuke periode. Er gaat er bij ons eentje uit het nest vliegen.
Best wel spannend allemaal. Vandaar dat ik hier jullie een beetje verwaarloosd heb...
We zijn met zijn allen de handen in elkaar aan het slaan om hun huisje op te frissen voor een heuse echte start. Een nieuwe uitdaging in hun leven. Ik wens ze veel liefde, geluk en een warme thuis.
En ik zal ze verschrikkelijk missen de tortelduifjes.




Ondertussen hebben we alles wel gehad...hagelbollen!
In de Quiltles is er weer van alles gebeurd... Zelfs de oude kip hing plots onderste boven...
In mijn tuintje is het volop lente.
Deze boshyacinten heb ik ooit meegebracht uit het bos waar wij vroeger speelden... Mag nu niet meer maar rond deze tijd is het prachtig in het bos!
Mijn quiltzus is ook goed bezig haar gossip in the garden is af! Bravo!
Dan waren er de uilenquiltles, onzen Conrad heeft er broertjes bij, deze kleine wordt een theemuts en is heel leuk geworden. Helaas den Affo theemuts heb ik niet... RIca? Graag een foto van je theepot en uilentheemuts?
er komen ook zusjes aan die zijn heel kleurrijk maar die zijn nog niet helemaal hun donsjes verloren...
DIt is het mooie kussen van ons Tinneke. Combinatie van kruissteekjes en platsteken.
Peggy showt haar sjaal gemaakt in de techniek corner to corner.
En kijk wat je met deze techniek ook kunt haken?
Een deken voor een kinderbedje. Dit haakwerk is van Sonia en gebaseerd op een kruissteek patroon van, hoe heet die ook al weer? Is het een poes van de aristocats ?
Laatst kwam onder andere dit leuke boek aan van Masako Wakayama...
En kwam deze week deze paneelstof aan met bijpassende leuke stofjes... Een foto van de quilt uit het boek. Wel degelijk een quilt met stukjes geappliqueerd. En nu kan je deze leuke tekening verwerken in een quilt of voor een tafelkleedje, of een heel groot kussen... Je hoeft alleen maar te quilten. Ook eens leuk!
EN ook bij Naald en Draad is de Quiltmania aangekomen! Voor wie een abonnement heeft! Go go go
Zo ben een beetje uitgepraat nu. Morgen bbq weer profiteer ervan! Groetjes en tot blogs!
Carine


1 opmerking:

  1. We wensen de tortelduifjes veel liefde en geluk in hun nieuwe nestje:)
    Mooie handwerken en mooie nieuwe stofjes! Zonnige groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen