vrijdag 12 augustus 2016

Smoutebollen

Wie verleden week in de les zat had geluk! Het was weer snoepen geblazen. De kermis deed een laatste keer hun kramen open en dan zijn er bij Naald en draad smoutebollen.
Dan was er nog Lea die jarig was en zij had lekkere koekjes bij.

Deze week was het de week van de nieuwe stofjes! Enkele mooie stoffen uit de collectie van Edyta SItar van Laundry basket quilts. Ze ontwerpt de mooiste stoffen voor Moda en is geliefd om haar typische batics die  ze graag verwerkt met andere stoffen. Dit is haar blue barn collectie. 
De dag nadien was er weer een doos stofjes aangekomen, maar daar heb ik geen foto's van genomen. Dus goed op tijd om het nieuwe seizoen te starten en kunnen we nu al onze voorraad inslaan. 

Dan was er donderdag de les van de jeansbroektas. De tas en de voeringtas was net op tijd klaar. Nu kan het pimpen beginnen en goed nieuws voor wie er nu niet bij was... in december gaan we nog eens een tas maken. Zo heb je tijd om een  broek te vinden... die kapot mag. De meeste deden mee met de les en anderen werkten aan projecties die nog niet af waren. Bij Anita was het een ontwerp a la minute. En het resultaat mocht er zijn. Weeral een tevreden klant. Daar doen we het toch voor! Het was een gezellige drukte.











En dan kwam er een lading boeken aan van Quiltmania, 
Die zijn helaas direct uitverkocht aan de groep die aanwezig was. 
Sonja zal ze opnieuw bestellen. Maar wil je zeker zijn van je boek kan je best reserveren. Dan legt Sonja er een op zij.


Het zijn stuk voor stuk twee hebbedingen boeken! De linkse is van Reiko Kato en is voor de liefhebsters van Sun Bonnet Sue en al haar vrienden een heel leuk boek.
De rechtse is van Norma Whaley. Echt een aanrader voor het aankomende seizoen.
Taferelen voor de herfst, Kerst, .. voor wie graag patcht en ook appliqueren komt aan bod. Ik ben er verliefd op en  ons Veerle heeft al van de nieuwe stoffen haar voorraad aangevuld. En een project uit het nieuwe boek gekozen.


 Voor ieder wie een nieuw project wil starten kan er zeker inspiratie in vinden.

De inschrijvingen voor het komende seizoen lopen vlot. Vergeet niet voor je workshop naar keuze in te schrijven. 
Een fijn weekend voor iedereen. Het wordt zomer.... Zou het eindelijk?
Groetjes Carine

3 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb al gekozen en daarom vlieg ik nu letterlijk door de andere quilt waar ik net aan begonnen ben :) Wat ben ik toch een gek mens! Ben ik verslaafd??? neen hoor hahahaha. Ik ruik stofjes, ik voel, ik rangschik, ik zoek in oudere stofjes... voor de rest is alles OK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De jeansbroektas was een superleuke les. (net zoals alle eerdere lessen al ;-))Ik heb wel een tip voor zij die geen oude jeans hebben liggen. Koop geen dure nieuwe in de kringloopwinkel zijn er genoeg, als je ze wast ruikt ze niet meer muf. Ik heb een megagrote (niet van mezelf hé, kost 8euro, hou je meer geld voor stofjes zo) mannen broek genomen. Dan kan die dienst doen als weekendtas en sleurzak om naar de les te komen. Geniet van je vakantie Carine ik kijk al uit naar de volgende les. Groetjes aan Sonja en Gilberte. Dikke knuffel Amber.

    BeantwoordenVerwijderen