dinsdag 21 februari 2017

Ik heb het heerlijk naar mijn zin

Zoals jullie al weten zit ik nu momenteel in het hoge Noorden op applicatie 2 de vervolgcursus van applicatie 1. Ben ik even een bofkont dat ik erbij mocht zijn... en blij Thanks DH!
Velen staan zoals ik ook op een lange wachtlijst en duurt het heeeel lang voor je er eindelijk bij kunt
. Bij mij ging het ineens zoooo snel dat heb ik in oktober al gezegd ... en wat vliegt de tijd. Je zit er zo naar uit te kijken en dan is het weer zover, koffers pakken, wat kleren in de kleine en een hele hoop spullen voor in de les in een grote koffer. Heb ik mijn mat vergeten, gelukkig kon ik er eentje lenen van Marja. Bedankt Marja...

Hoe Noorderlijker ik kwam... hoe mistiger het werd, sorry de foto is door het raam getrokken toen was ik er bijna. Het is best wel een hele afstand om te rijden maar ik heb het er voor over.
Ik ben op maandag al vertrokken en heb me nog wat geamuseerd dan met mijn blikken doos...te pimpen. Binnenkort staat deze op het programma!
Een voor een kwamen de cursisten binnen en maakten we kennis met elkaar of waren we blij om bekende gezichten terug te zien. Anita, Judith  en Wilma die kende ik al... en toen kwamen er nog dames bij. Nog een Carine en dan nog wel ook een Belgische! Twee Carinen dus die twee Belgen...Het  eten is hier lekker en het is dan ook gezellig om samen  te eten en tussen door kopjes koffie te drinken... 


 Ted Storm is een hele goeie lesgeefster en ik leer steeds wat nieuws. De opdracht is een bloemenmandje te appliceren. We begonnen met een collage van stofsnippers in kleuren die je denkt te gebruiken. Kleuren herhalen ....de  opbouw van het mandje is heel bijzonder niet iets wat wij gewend zijn. De methode om fijne bandjes te maken die kende ik dan weer wel maar heb toch een fijn trukje geleerd om deze te keren. Ted haalt een hele trukendoos boven en dat is heel fijn daar te mogen inkijken en voor jezelf te kunnen uitkiezen hoe je het zelf wilt indelen en uitwerken.
Pfff het is al laat... ik ga slapen ik had beloofd iets te laten horen... bij deze niet veel tijd om te bloggen... twee, kan hier  niet echt laten zien wat we doen...drie  als ik deze tekst lees dan ben ik precies een Hollander ... maar wat hebben we een leuke groep en je neemt zo de taal over alhoewel ik ook West -Vlaams kan praten met de andere Carine.

Dit is een foto vanop mijn kamer..  middenin het water zitten wij hier. Muisstil en af en toe komen van die hele grote boten langs. Maar nu ga ik echt slapen. Doei 
Carine


1 opmerking:

  1. als ik dit lees kom je al bijna terug,ben blij dat het weeral heel goed meegevallen is en dat je toch weeral goed hebt bijgeleerd!sonja

    BeantwoordenVerwijderen