zaterdag 1 april 2017

1 april

Als ik klein was kleefden we visjes op elkaars rug... stuurde ik de buurjongen naar het winkeltje om sjacosche zaad...stond er in de krant een grap, heb dit jaar iets gemist... zat er toch een slang in de tuin van Peggy?
Bon verleden tijd ik heb me niet laten vangen dit jaar.

Ik hou van bloedappelsienen, zo rond deze tijd van het jaar zijn ze er. Ooit was ik in de fanfare van mijn dorp. 15 jaar was ik lid van "De Vijverzonen". En elk jaar in de krokusvakantie trokken we met een hele bende vlak over de grens naar Belle ( Bailleul) om mee te lopen in de carnavalsstoet. Soms waren we verkleedt in flikken, harlekijntjes Schotten of moesten we andere zotte tenue's.aantrekken. 

Ik herinner mij dat er een grote doos mee reed in de stoet, er zaten mensen in die doos die snoepjes gooiden naar de kijkers langs de straten. En wij de muziekanten vonden het natuurlijk leuk om ook snoepjes te vangen. Af en toe gooiden ze van die bloedappelsienen. Mmm keilekker. Of een ei gevuld met zaagmeel.... om te plagen.

Wat is dit lang geleden... telkens als ik bloedappelsienen zie moet ik denken aan toen.

Ben daarstraks nog even langs Roza geweest, haar draad was weeral op! Dat geloof ik best zo intensief quilten! Gelukkig,ze vindt het nog steeds leuk...
Het wordt prachtig!  Volhouden Roza!


Ze had ook nog dit Quiltje uit de kast gehaald.... een bedrukte tekening waar ze rond moest quilten. Leuk toch?

Donderdag was het weer heel gezellig tijdens de vrije bee. En er was veel moois te zien.
Veerle is zo goed bezig... haar Quiltje van Norma Whealy, er wordt serieus aan  gequilt!


De quilt hieronder is ook van Veerle. Ik ben fier dat ze mijn ontwerp aan het maken is. Het wordt een hele andere dan de mijne... met deze groen- roze tinten  ik ben benieuwd....

Ons dozen kregen een deksel!

En krijgen al een bestemming!
Deze cursus wordt in de zomervakantie zeker herhaald. Was zooo leuk om te doen....

Hilde is een grote stap verder aan haar eigen weddingquilt.
Rita kon haar cadeautje showen uit de les vierkantjes basislessen en appliqueren met de naaimachine.
Deze schort wil ik ook wel cadeau krijgen.
Lea is bijna klaar om te gaan quilten. Een patroon uit de Quiltmania.leuk die hondjes.
Wat is de wereld mooi in bloei dit seizoen... het parkje in Schoten ziet er zo uit momenteel.


Maar dit lag er ook... vind ik wel niet kunnen... vogeltjes schimmel voeren...uwen broodtrommel uitkuisen... Bach!
.
En mijn straatje is prachtig! Spijtig dat het niet voor lang is. Het begon met die regen daarstraks te sneeuwen... (bloemblaadjes)

Morgen gaan Sonja, Gilberte en ik naar Keulen...spulletjes spotten voor Naald en Draad. Ben benieuwd of we nieuwigheden zullen ontdekken... 
Ik hou jullie op de hoogte! 
Fijne zondag


 Groetjes Carine














1 opmerking:

  1. Allemaal leuke ontwerpen! Petje af! Wat een precisiewerk dat manueel quilten! zou ik beslist eens van dichtbij willen bekijken. Benieuwd wat er zoal van Keulen wordt meegebracht. Groetjes. Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen