zaterdag 1 oktober 2016

Zaterdagmorgen

Is het alweer, ik ben al vier weken terug uit verlof. Nog 11 maanden en we kunnen weer vertrekken... ha ha. Ik geraak zo niet in gang... werkjes worden steeds moeilijker om te maken anders is er geen uitdaging aan. Zit met leuke patroontjes in mijn hoofd... heb ideeën opgedaan in Saint Marie aux Mines...
bon wat is er deze week de revue gepasseerd? Neem een kopje koffie en zet u even!

Eerst en vooral er zijn enkele boeken aangekomen bij Sonja van Naald en Draad die in je kast passen als je patcht en quilt. Voor degene die hem al twee keer misten... hij is er weer. Het prachtige boek van Norma Whaley.
Reiko Kato met haar Sun Bonnets Sue and Billy.
Een hele mooie van Yoko Saito.
Mijn favorietje Edyta Sitar ze laat in haar boek een antieke collectie quilts zien en ook hoe zij dan met haar eigen kleuren pallet en ideeën de quilts herwerkt.

Dit boek hieronder is van Els Feteris de quiltcountry ontwerpster  van the Netherlands. Leuke mini Quiltjes en prachtige hebbedingetjes om te frullen en je huis te decoreren.
En dan is er nog een nieuwe van Kaye Engeland.

Dan was er deze week wel een hele mooie hardanger om te zien... en te kwijlen....
Jullie kennen deze nog? Magda werk met heel veel zorg voorzichtigjes verder aan haar handwerk.
De foto hieronder is het zelfde patroon maar op een heel fijn kaaslinnen. Wat een werk wat een beauty! Proficiat Maria.
Ons Julia is klaar met haar Amager, nog de randen afwerken.
En Ria is klaar met haar gewichtjes in biscornu.
Oei foto is niet goed sorry...
En er waren weer smoutebollen ....

Zo dat was het voor nu, ik werk verder aan mijn ronde doos. Het deksel is nog niet af. Ga maar al op zoek naar een groot blik.... wordt vervolgd. En hou het deksel bij!

 Donderdag werken we met een nieuwe vulling. 
Er zijn nog een paar plaatsjes vrij.
Groetjes Carine voor Naald en Draad Schoten 









3 opmerkingen:

  1. weer mooie lappen vind die van mij en annie en sandra die nog niet af is mooi in het rijtje passen vele groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie werkjes op een verzorgde blog weeral!sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er weeral goed uit. Ik hoop dat die boek van Edyta Sitar er nog is als ik kom. Want dat het vlug de deur uit kan gaan heb ik al onder vonden. Ik ga nog wat verder priegelen tot morgen dames. Groetjes Amber

    BeantwoordenVerwijderen