woensdag 12 juli 2017

Nelly's

Zaterdag morgen om 8 uur zat ik al bij de kapper, eventjes mijn zilver eruit...
Terwijl mijn kleurtje inwerkt even tijd voor een mé momentje en ondertussen is er een stop geborduurd.

In de namiddag  ben ik met Yvonne naar de koekenstad getrokken om het koffie huisje van Nell op te zoeken. Nell is de dochter van ons Annita die in de stad haar droom probeert waar te maken. Je kan er hele lekkere koffie drinken met een huis gemaakt lekker gebak. We wisten ongeveer waar het was...
Afgestapt aan de Groenplaats, wat een drukte in de stad. Er stond een beeld bij de bronzen beelden ... de vrouw links kon zo zich zo goed inbeelden in een beeld oei hoe klinkt dit nu... maar het was zo niet te zien dat ze vals was en als je een cent in haar bakje gooide kwam ze even tot leven.
Een groepje muzikanten...
We gaan richting Grote Markt.

Memorial Vandamme ... op de Groenplaats BV's Kim Gevaert en Tia Hellebaut waren er ook.
Hier nog een sportevenement. De juniors , de koereurs van de toekomst werden voorgesteld voor ze aan hun koers zouden vertrekken.
En dan daar net in het straatje, aan de rechterkant van het stadhuis... daar moesten we zijn. Duidelijk?

We werden ontvangen door de sympathieke gastvrouw Nell. Even een selfie om naar Annita te sturen.
We zijn er!
 Een lekkere koffie verkeerd besteld met een rabarbertaart voor mij en voor Yvonne iets anders lekkers ik weet de naam niet meer...



Zaten we gezellig samen aan de voorkant...
En nieuwsgierig als we waren even binnenkijken bij Nelly's.

Kijk daar eens op de bank? Ohio Star en een nine patch...



En kijk tussen de grijze kussens... twee delen uit de quilt van Nathalie Meance. Prachtig toch dit als quiltster te zien?

De toonbank die staat vol lekkers. Zelfgemaakte koekjes, cupcakes.... zelfgemaakte limonades...
 En natuurlijk de lekkerste koffie. Je krijgt een klantenkaart... die van mij ben ik vergeten mee te nemen? Maar ik heb al 1 stempel ... toch?


Wij wensen Nell veel succes! En als we nog eens in de stad zijn dan springen we zeker terug binnen.
Doen we hé Yvonne? 

Fijne donderdag morgen.
groetjes Carine
















3 opmerkingen:

  1. heel veel succes Nell!
    sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die "koffi ferkeert" zal wel goed gesmaakt hebben. Nell heeft zelfs 2 leuke quilt-tafeltjes ! Een adresje om zeker te onthouden als ik eens in de buurt ben. Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen