maandag 20 november 2017

Nog wat mooie werkjes en een BNDster!

Bij naald en draad passeren veel handwerken de revue, soms heb ik mijn fototoestel bij de hand en trek ik er op los... Rita kwam langs om cottonbatting te halen om tussen haar quilt te doen. Ze heeft  de applicatie los van het geheel gemaakt. Dit wil zeggen het elfje was helemaal klaar vooraleer het er is opgezet.
Deze kussens zijn van Jeanine, een paar jaar geleden stond Hedebo op ons programma. 
Taellesyning is één van de zes technieken. 
Dit waren bestaande patronen waar ik een hoek heb aangetekend.  Prachtig toch?

Tinneke werkt aan een tafelkleedje in schaduwborduren.

Ondertussen ook leuk nieuws ... in ons favoriete tijdschrift Quiltmania stond een reportage over Saint Marie aux Mines. Mét daarin een foto van de quilt van Martine Mortelmans.  Haar quilt was geselecteerd voor de Tentoonstelling  van de Belgische quiltersvereniging. De quilt stelt rijen huizen voor in de nacht én het is aan het sneeuwen. Leuk toch een BNDster. Bekende naald en draad ster


Een restje stof? Deze band is in bargello geborduurd. Past perfect op een klein kastje. 

Magda begint aan een nieuw project uit de oude doos met nieuwe draad.

Vandaag had ik een leuke dag. Deze morgen zat ik al om om kwart over 8 op de tram, samen met mijn DH. 
We hadden nog een bongo bon voor een lekker ontbijtje. Gekregen van een goede vriend Thanks MC! DH had een adresje opgezocht  in een buurt mij niet bekend. Wij komen dan ook bijna nooit in't stad.

The chocolade box. Leuk moest aan mijn dochter denken... de muren waren behangen met pip studio behangpapier.   

Vlak bij de melkmarkt was dit pandje. En we hebben genoten! Vandaar wat verder gestapt. En gezien wat voor werken aan de gang zijn aan de leien die het rondrijden in de stad serieus bemoeilijken...hard labeur voor de mensen die moeten werken in nat en koud weer.
Even in de stadfeestzaal doorlopen toch mooi om te zien naar de internationale boekenwinkel. Waar ik steeds even in de boeken wil neuzen. En met de winter editie van primitieve quilts and projects naar huis gaat.
En dan zagen we het frites atelier van de bekende kok, eens proberen? Er staat niet veel volk...

 Ik had er een garnaalkroket bij genomen die was echt wel lekker en vers! Met zelfgemaakte tartaar.

 Kwamen we naast een galerijtje en de geit trok natuurlijk mijn aandacht...
Als afsluiter van de dag nog een lekkere koffie bij Nelly's .. het mooie stadhuis passeren...
En vlak daar naast aan de rechterkant van .... is het koffie huisje van Nel. 
Heerlijk, Sinterklaas had er zelfs al wat lekkers gebracht. 

En dan ne selfie waar is de kathedraal? Knopje op je fototoestel omdraaien ... lachen. 

Toch een mooie stad Antwerpen ! 

Jammer van de regen en nu terug naar de tram en naar huis. Fijne week iedereen !
Groetjes Carine
















2 opmerkingen:

  1. bedankt weeral voor alle tips Carine. A.s. vrijdag moet ik noodgedwongen naar de koekestad. Zal weer een hele ervaring zijn na zo'n lange tijd. Proficiat aan Martine M. en alle handwerksters. Top werkjes. Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat laat je weer mooie dingen zien!

    BeantwoordenVerwijderen